نمایشگاهی به افتخار یک قرن با دیزینی
به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از نیتایمز، شرکت دیزنی در حال افتتاح دو نمایشگاه است که تا سال ۲۰۲۸ به گردش در جهان می پردازند. این در زمانی رخ می دهد که قد و قامت مهیب آن در فرهنگ چند شکاف نشان داده است.
والت دیزنی تقریبا ۵۷ سال پیش درگذشت. با این حال، در هفته های آینده پذیرای بازدیدکنندگان موزه از دو قاره خواهد بود.
شرکت والت دیزنی به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خیره کننده صدمین سالگرد خود، با استفاده از ابزارهای ویدئویی آرشیوی و هوش مصنوعی، هولوگرام واقع بینانه ای از بنیانگذار خود ایجاد کرد: یک آواتار دیجیتال در اندازه واقعی که با صدا توسط والت دیزنی صحبت می کند و بخشی از برخی از آنهاست. نمایشگاههای تعاملی هنر، وسایل و لباسهای دیزنی که حداقل تا سال ۲۰۲۸ جهان را میگردانند.
در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳، والت دیزنی و برادرش روی، استودیوی کارتون برادران دیزنی را در هالیوود، کالیفرنیا تأسیس کردند. این استودیو که اکنون با نام شرکت والت دیزنی شناخته می شود، تأثیر زیادی بر صنعت سرگرمی داشته است و اکنون یکی از بزرگترین شرکت های رسانه ای در جهان است.
بکی کلین، مدیر آرشیو دیزنی، می گوید: هر بار که آن را می بینم دچار لرز می شوم.
انتظار می رود صدها هزار نفر بلیط بخرند. حقیقت این است که دیزنی، بیش از هر زمان دیگری، به آنها نیاز دارد که با هیجانی مشابه آنها را ترک کنند: اوه بله، این برند جادویی سرگرمی است که نوستالژی را با جذابیت فنی ترکیب میکند که باعث میشود مخاطبان تعجب کنند که چگونه این کار را انجام میدهند. بیایید برویم یک فیلم دیزنی ببینیم، چند برگه دیزنی بخریم و تعطیلات را در یک پارک موضوعی دیزنی رزرو کنیم.
برای چندین دهه، مردم دقیقاً همان کلمات را به زبان آورده اند. اما جشن صدمین سالگرد دیزنی در شرایطی که همین چند سال پیش بسیار شدید بود، در زمانی برگزار میشود که موقعیت فوقالعاده این شرکت در فرهنگ شروع به نشان دادن شکافهایی کرده است.
پنج سال پیش، زمانی که کلاین شروع به برنامه ریزی برای نمایش های موزه Disney100 کرد، دیزنی در حال رسیدن به اوج های جدیدی در باکس آفیس و جشن خرید ۷۱٫۳ میلیارد دلاری دارایی های فاکس قرن ۲۱ بود. اکنون، دیزنی قصد دارد تا ۵٫۵ میلیارد دلار از هزینه های خود را کاهش دهد. مشاغلی که برای مدیریت ضررهای استریم، کاهش بازده از تلویزیون سنتی و بدهی های انباشته شده توسط همه گیری و خرید فاکس تلاش می کند.
جان ونت ورث، استادیار تبلیغات سرگرمی در کالج امرسون، گفت: «این یک فرصت منحصر به فرد برای دیزنی است تا هر کاری را که انجام می دهد به مخاطب یادآوری کند و همچنین ارتباطات عاطفی را با شخصیت ها و محصولات خود تقویت کند. به نظر میرسد که این موضوع در حال حاضر مهم است.»
دو نمایشگاه Disney100 موزه برگزار میشود. نسخه ای در ۱۸ فوریه در موسسه فرانکلین فیلادلفیا افتتاح می شود و تا ۲۷ آگوست باز خواهد بود. این تور از طریق شیکاگو، کانزاس سیتی و دیگر شهرهای شمال ایالات متحده ادامه خواهد یافت. کلاین گفت، نمایشگاه دیگر Disney100، که طراحی کلی آن یکسان است، در ۱۸ آوریل در مونیخ افتتاح می شود و در پاییز به لندن منتقل می شود، قبل از اینکه تور در “بقیه جهان” انجام شود.
بلیط های بازدید از آن در موسسه فرانکلین از ۲۵ تا ۴۵ دلار بسته به زمان روز، سن بازدید کننده و اینکه آیا می خواهند کل موزه را ببینند یا فقط بخشی را که به دیزنی اختصاص داده شده است، متغیر است.
هر یک از نمایشگاه های ۱۴۰۰۰ فوت مربعی ۲۵۰ مورد را با تمرکز بر آثار کلاسیک دیزنی به نمایش می گذارد.
دیزنی آرشیو وسیعی دارد. این شامل حدود ۲۵ میلیون عکس است و مدیریت آن به یک پرسنل ۴۰ نفره نیاز دارد. هفت انبار برای وسایل، لباسها، فیلمنامهها، مصنوعات شهربازی و یادگاریهای شرکتی وجود دارد، مانند میکی ماوس وان، هواپیمای گلف استریم که والت دیزنی در سال ۱۹۶۳ از آن برای کشف مخفیانه مکانهایی که دنیای والت دیزنی در آن ساخته میشد استفاده کرد.
برای طراحی این نمایشگاه ها، دیزنی با نمایشگاه Semmel، معروف به Tutankhamun: The Tomb and His Treasures همکاری کرد که با سه واحد در حال گردش در جهان است.
Disney100: این نمایشگاه دارای چهار دوجین صفحه نمایش ویدیویی است که بیش از ۳۰۰ کلیپ از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیزنی را پخش می کند.
بازدیدکنندگان از طریق یک تونل تاریک وارد می شوند و به منطقه ای که کلاین به عنوان “اتاق پیش درآمد” توصیف می کند، خارج می شوند. اینجاست که نسخه دیجیتالی والت دیزنی شکل می گیرد تا به شما خوشامد بگوید و اندکی از فلسفه های خلاقانه او را به اشتراک بگذارد.
کلاین گفت: «صادقانه بگویم، افرادی در جهان هستند که نمی دانند والت یک شخص واقعی بوده است. ما میخواهیم همه بدانند که شرکت ما توسط افراد واقعی و خلاقی که از داستانگویی لذت میبردند تأسیس شده است. زیرا این یک جنبه بسیار مهم از تمام پروژه های ما در دیزنی است.”