تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

 

امروز صبح جلسه ای برای بررسی ویژگی های مورد نظر صنف چاپ جهت انتخاب مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور آقایان: احمد ابوالحسنی، تقی علیان، احمدی (مدیر چاپ صنوبر)، نصرالهی (مدیر چاپ طلوع آزادی) و فروزیده (مدیر چاپ ۱۲۸) در محل اتحادیه چاپخانه داران برگزار شد؛ با هدف مطالبه گری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه مدیرکل دفتر چاپ باید از چه ویژگی های تحصیلی و مدیریتی برخورد باشد بر’گزار شد.

 

 

در این جلسه که به پیشنهاد آقای فروزیده برگزار شد تاکید حاضران بر این مهم است که هیات مدیره فعلی توانایی مطالبه کردن خواسته های صنف چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد و در این راستا می بایست با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای صنعت چاپ، عملا بحش چاپ وزارت فرهنگ را در مسیر توسعه چاپ قرار دهد.

 

 

 

گزیده ای از فیلم این جلسه

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۵
محبوبه موید

مرکب قابل شستشو برای بازار لیبل

 

INX International مرکب های قابل شستشو Genesis ™ GS را برای بازار لیبل معرفی می کند
Genesis ™ GS قابل شستشو نشان دهنده وفور مزایای زیست محیطی ، کارایی و کیفیت چاپ است.

به عنوان سومین تولید کننده بزرگ مرکب در آمریکای شمالی ، شرکت INX International Ink Co مشارکتهای نوآورانه زیادی در صنعت لیبل و بسته بندی داشته است.

با پشتوانه عملیات Sakata INX در سراسر جهان ، مراکز تحقیقاتی و توسعه ای مشهور آنها مسئول توسعه بسیاری از مرکب ها و راه حل های پوشش منحصر به فرد است که برای برنامه های تجاری ، بسته بندی و دیجیتال استفاده می شود.چاپ لیبل - بسته بندی لیبل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۰۷
محبوبه موید

عدم تبلیغ تویوتا و تاثیر بر تبلیغات ورزشی

 

تصمیم تویوتا برای کنار گذاشتن تبلیغات چگونه بر قراردادهای رسانه ای برای رویدادهای ورزشی آینده تأثیر می گذارد؟
تبلیغات توسط مارک ها همراه با حمایت مالی یا فعالیتهای رویدادی در حال تبدیل شدن به بخش کوچکی از بودجه بازاریابی است ، عمدتا به دلیل اینکه یک رسانه تبلیغاتی دشوار برای سنجش موفقیت است ، بر خلاف تبلیغات دیجیتال.

با این حال ، صنایعی هستند که همچنان به حمایت مالی و فعالیت های رویدادی می پردازند ، مانند صنعت خودروسازی که در آن فعال سازی رویدادها بهترین راه برای مشاهده ، لمس و احساس محصولات توسط مصرف کنندگان آنها است.

تبلیغ کنندگان حامی این نوع رویدادها معمولاً فعالیت های تبلیغاتی رسانه ای خود را خواهند داشت و اجازه استفاده از لوگوها را در آن تبلیغات خواهند داشت. لغو قرارداد حمایت مالی همچنین به این معنی است که یک برند فعالیت های سرمایه گذاری رسانه ای خود را لغو می کند.

مدتها قبل از المپیک ، بندهای لغو قرارداد رسانه ها در زمان همه گیری ، زمانی که مارک ها فعالیت های رسانه ای خود را در مقیاس وسیع در سطح جهان لغو کردند ، کاملاً آزمایش شده است.

با این حال ، در آینده قابل پیش بینی ، صنعت رویدادها و حامیان مالی احتمالاً در حال تغییر و تحول خواهد بود و برگزارکنندگان رویداد دائماً مطمئن نیستند که آیا رویدادهای آنها پیش می رود در حالی که همه گیری هنوز در حال گردش است. این امر به نوبه خود به تبلیغ کنندگان دست بالا می دهد و مورد قوی تری را برای شرط خروج بدون مجازات در موافقت نامه های آنها به ارمغان می آورد.

اما ، همه توافقنامه های حمایتی رسانه ها یکسان نیستند: برخی شراکت های کوتاه مدت یک طرفه هستند ، برخی دیگر مانند لیگ برتر انگلیس مشارکت های چند ساله ای هستند که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در توسعه زیرساخت ها دارند. لغو مشارکت یک برند با یک رویداد ورزشی برای حمایت از اراده مردم یک مسئله است ، اما به همان اندازه ، اگر این ابتکارات اجتماعی لغو شود ، تبلیغ کننده در موقعیت بسیار دشواری قرار دارد. آنها همچنین متعجب خواهند بود که هر اقدامی که انجام می دهند در کشورهای مختلف چگونه ارزیابی می شود.

وقتی یک برند می خواهد از رویدادی کنار بکشد ، روش صحیح چیست؟ آیا آنها می توانند مجدداً در مورد قرارداد خود مذاکره کنند؟

معمولاً دو قرارداد وجود دارد که تبلیغ کنندگان هنگام حمایت از رویدادهایی مانند المپیک منعقد می کنند. توافقنامه حمایتی بین تبلیغ کننده و مالک رویداد به برند تبلیغ کننده حق علامت تجاری برای رویدادها ، داوران ، استادیومها/مکانها ، وثیقه های بازاریابی مربوط به المپیک مانند آگهی ها ، استفاده از لوگوهای رویداد ، احتمالاً نامگذاری حقوق جام ها و غیره را می دهد.

به طور جداگانه ، تبلیغ کننده احتمالاً قرارداد نمایندگی رسانه ای خود را برای خرید رسانه و نمایش تبلیغات مربوط به محصولات خود ، مانند جدیدترین محصولات ، و در طول بازی ها ، کمپین های مربوط به المپیک را به برنامه های بازاریابی خود اضافه می کند.

همیشه دلایل مختلفی باعث لغو تبلیغات می شود.

طبیعتاً برگزارکنندگان رویداد تا حد ممکن برای تأمین هزینه های خود پول می خواهند در حالی که تبلیغ کنندگان به خوبی از خطرات ناشی از تاخیر یا عدم پیش بینی رویدادها آگاه هستند. علاوه بر مسائل مربوط به همه گیری ، امنیت ، ایمنی و (و) آب و هوا و سایر موارد می تواند منجر به لغو رویداد شود.

قراردادها می توانند در تفسیرهای خود در مورد آنچه که در صورت لغو رویداد اتفاق می افتد سنگین باشند ، و بنابراین مسئولیت هر یک از طرفین است که با بیمه ، پرداخت های مبهم ، مجازات ها و/یا بازپرداخت هرگونه پرداخت تا حد ممکن از خود محافظت کنند.

منافع سازمان دهنده یا برند نیست که وارد مذاکرات قانونی طولانی مدت و پرهزینه شود مگر اینکه یکی از طرفین بدون دلیل سعی در خروج از یک قرارداد پرهزینه چند ساله داشته باشد. از دیدگاه یک برگزارکننده ، برای رویدادهایی مانند المپیک ، تعداد کمی از مارک ها با سرمایه گذاری کافی بزرگ و برنامه استراتژیک برای همسویی با چنین رویدادی وجود دارد ، بنابراین نمی تواند عامل بازدارنده ای برای ادامه برند باشد. جدایی مورد توافق دو طرف بهترین راه است.

با کاهش مقررات COVID-19 در سراسر جهان ، رویدادهای فیزیکی رایج می شوند. سازمان دهندگان رویداد و برندها باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۳۷
محبوبه موید

مقدمه کتاب مبانی رسانه چاپ

 

نسخه آلمانی «کتاب راهنمای تکنولوژی های رسانه چاپ و روش های تولیدی» در سال ۲۰۰۰ و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت چاپ و به بازار عرضه شد.
کار ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی، بلافاصله پس از آن که نسخه های دست نویس آن به زبان آلمانی آماده شد، آغاز گردید.
ترجمه مقدمه آلمانی پس از این مقدمه آورده شده است.

مقدمه اصلی کتاب به طور مفصل به اصول این کتاب مبانی رسانه چاپ می پردازد و اهدافی را توصیف می کند که با توجه به نوع مطالب وخوانندگان در نظر گرفته شده اند. به خصوص مطالبی که با همکاری صادقانه متخصصان مختلف از دانشگاه و صنعت و در زمینه های گوناگون علمی، پژوهشی، آموزشی و نوآوری و با کمک کارشناسانی در حوزه صنعت چاپ و ارتباطات از سراسر جهان نوشته شده است.

در اینجا می خواهم بار دیگر از تمامی متخصصان و کارشناسان و همه افرادی که در این زمینه ما را یاری داده اند، تشکر کنم.

ترجمه مقدمه کتاب مبانی رسانه چاپ

ترجمه این کتاب از زبان آلمانی توسط یک گروه از مترجمان بین المللی و با نظارت دکتر رنه بوسوتیز (مترجمان AG، هایدلبرگ، آلمان) انجام شد.
کار اصلاح و غلط گیری این کتاب، به ویژه از نظر کاربرد اصطلاحات تخصصی و بهینه سازی توصیف مطالب فنی، از آغاز توسط پروفسور فرانک رومانو و پروفسور فرانک کوست از «موسسه فنی روچستر» و از دانشکده «علوم و هنرهای تجسمی» روچستر و خود اینجانب صورت گرفته است.

من به عنوان ویراستار، نویسنده ای به نمایندگی از یک تیم بزرگ نویسندگان و مدیر پروژه مسئولیت مطالب کتاب، علمیت و کیفیت فنی آن را برعهده می گیرم.
به شدت در مرحله بهبود و اصلاح ترجمه درگیر موضوعات شدم و هنگام شرح و بسط وقایع فنی و پرسش و پاسخ به سوال ها و نشان دادن آنچه که باید توضیح داده شود مطالب بسیاری آموختم.

در نتیجه، این کتاب، تنها یک ترجمه از نسخه آلمانی آن نیست. بلکه بسیاری اصطلاحات، اطلاعات ضمیمه ای و توضیحات، تصاویر و نمودارها برای غنی سازی بعد آموزشی و فنی به آن افزوده شده است.

این کتاب راهنما به زبان انگلیسی بین المللی یا معیار نوشته شده است. قوانین جداسازی سیلاب ها و نشانه گذاری بر اساس فرهنگ «Merriam-Webster’s Collegiate» و «The Ehicago Manual of Style» انجام گرفته است. جزئیات حروف چینی، فونت ها و صفحه آرایی طوری طراحی شده اند که موجب سهولت در خواندن شوند.

مهمترین معیار

با تلاش ها، حمایت ها و بردباری کل گروهی که در ترجمه این کتاب مشارکت داشته اند، مخصوصاً متخصصانی که قبلاً از آنها یاد کرده ام، حال این کتاب راهنمای بین المللی آماده برای استفاده عموم است و واحدهای اندازه گیری مقادیر و کمیت ها در سیستم بین الملی SI (شریک) گفته شده اند و تنها بعضی کمیت هایی که در ضمیمه آورده شده اند با تجه به اوزان انگلیسی تعریف گشته اند. جداول مشروح کمیت های فیزیکی و فنی و تبدیلات آنها در بخش ۱۴٫۲ آمده است.

به ویژه مراقب این امر بوده ایم که اصطلاحات و واژگان تخصصی را چنان برگزینیم که در سراسر جهان قابل استفاده و فهم باشد و مصراً از این نکته در تمام کتاب استفاده کرده ایم (گاهی با آمدن عبارات اضافه). این امر چالش بزرگی بود و خواننده باید ما را ببخشد اگر بعضی اصطلاحات با آنچه که برای او آشناست متفاوت است.

اطلاعات کتاب شناسی

اطلاعات کتاب شناسی درست مانند اطلاعات کتاب شناسی نسخه آلمانی است.
با این حال، بعضی اطلاعات اضافی از ناشران بین المللی وجود دارد که خواننده انگلیسی زبان را حمایت می کند. به هر حال هر جا نسخه انگلیسی وجود دارد این اطلاعات را می افزاییم و هر جا نسخه آلمانی وجود دارد، آن را بر می داریم.

بیشتر آدرس ها، مثلاً موسسات و انجمن ها پژوهشی در زبان اصلی خودشان گفته شده اند. ما این عبارات را ترجمه نکرده ایم. اگر بعضی اسامی رسمی در زبان انگلیسی موجود باشند، آنها را جایگزین یا به آنها اضافه کرده ایم.
برنارد تشدید، رئیس هیئت مدیره هایدلبرگ آرزوی بهترین ها را برای تمامی خوانندگان، کارشناسان و متخصصان در بخش های چاپ و نشر و ارتباطی کرده، امیدوارم و شخصاً و از طرف هایدلبرگ اعتقاد دارم که خوانندگان به اندازه کافی از این کتاب «کتاب راهنمای رسانه چاپ»، لذت و بهره می برند.

باید تلاش کرد تا در عصر امروز هم در ارتباط و هم در رقابت با رسانه الکترونیک، اقتصاد مداوم، تولید با کیفیت بالا و در دسترس بودن رسانه چاپ تضیم شود.
کتاب راهنما باید کمک کند تا از تازه های نوآوری ها، تکنولوژی های نوین و پیشرفته، بازار و تقاضای مشتریان در این صنایع اطلاع کسب کرده و باید تلاش کرده تا رشد به صورت تکاملی و نه انقلاب گونه باشد و سانه چاپ بتواند به طور گسترده به حفظ، گسترش و پیشرفت های بعدی در زمینه آموزش، فرهنگ، ترقی و سطح زندگی در سراسر جهان کمک کند.

مقدمه نسخه آلمانی کتاب مبانی رسانه چاپ

تغییر و پیشرفت های فنی در صنعت چاپ، نشر و ارتباطات و بازار رو به رشد لوازم و بهبود کیفیت آنها، هزینه ها و نشر و توزیع رسانه چاپ منحر به تحول عظیمی در تکنولوژی ها و فرایندهایی شد که در تولید آن ها به کار می رفت. دیجیتال سازی، اتوماسیون، تکنولوژی های هم کوشی (سیندرژیستیک) و ابداعات و نوآوری های بعدی، نشانه های پیشرفت ها، تحولات و روش ها و فرآیندهای نوین تولیدی بودند.

تقاضا برای رسانه چاپ نیز متاثر از گسترش رسانه الکترونیک و امکانات جدید در ذخیره سازی اطلاعات و در دسترس ساختن آن، طراحی و تولید رسانه چاپ و پیدایش تولیدات چدید چند رسانه ای و به ویژه مراحل جریان کار در تولید رسانه است.

جریان ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید رسانه چاپ نیازمند استفاده گسترده از تکنولوژی ها و عناصر ابداعی در تکنولوژی و صنعت است. مخصوصاً نیاز مبرمی به کار و کارگر چند عملکردی و چند رشته ای در صنعت هنرهای گرافیکی وجود دارد و در نتیجه بسیاری متخصصان و کارشناسان را به مشارکت فرا می خواند.

این پیشرفت ها حاصل شده در علم رایانه و شبکه سازی تکنولوژی ها، پردازش و کنترل دیجیتالی تجهیزات تولیدی با استفاده از یک زنجیره تولیدی کلی در خلق رسانه چاپ است که بیش از هر چیز دیگری باعث پیشرفت و تکامل مراحل پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ شده و استفاده کاربردی را محقق کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۱۵
محبوبه موید

قدرت بسته بندی دیجیتال

 

به گفته خوزه ‘په په’ گوربئا از HP Graphic Arts ، مارک ها دارای یک زمینه تأثیر قدرتمند بر پایداری هستند و نوآوری در بسته بندی دیجیتال فرصتی برای مثال زدن فراهم می کند.
انصاف است که بگوییم بیشتر ما از کودکی دوست داشتیم ابرقدرت داشته باشیم. از نامرئی بودن ، گرفته تا نفس کشیدن در زیر آب ، پرواز یا قدرت بسیار زیاد ، ما به دنبال تقلید از قهرمانان کتاب های طنز ، کارتون یا فیلم های خود هستیم.

فرزندان من اکنون آن زمان جادویی را پشت سر می گذارند ، و یک چیزی که اخیراً هنگام تماشای اجرای مجدد مارول مرا تحت تأثیر قرار داد ، اخلاق و حس هدفمندی قوی در پشت این چهره ها بود. قدرت های باورنکردنی مسئولیت بی نظیری دارند.

در مورد مشاغل جهان نیز می توان همین را گفت. ما نیز قدرت داریم – بلکه مسئولیت آن را نیز داریم که بتوانیم تغییر ایجاد کنیم.

نه تنها اکثر مصرف کنندگان (۵۱ درصد) مایل به خرید پایدارتر (مشتریان وفادار) هستند ، بلکه ۶۸ درصد آنها می گویند که به برند های تجاری اعتماد می کنند تا به عنوان پیش رو در ارائه نتایج مثبت اجتماعی و زیست محیطی در جامعه گسترده عمل کنند.

این یک وظیفه بزرگ است.

اما نکته مهم ، برند ها این هستند که بسته بندی یک نکته اصلی است که می تواند تفاوت ایجاد کند – ارزیابی نحوه تولید ، استفاده و دفع آن ، بلکه به عنوان بستری برای ارتباط مستقیم با مشتریان و ایجاد تغییر مثبت در رفتار.

 

sanatpanjom.ir

مشکل بسته بندی

چالش اصلی تولید و اتلاف است. خروجی کربن در فرآیندهای تولید تعادل ظریف اکوسیستم کره زمین را برهم زده است و در مجموع در صورت جلوگیری از فاجعه آب و هوا ، در این دهه باید ۶۵ درصد از انتشار جهانی را کاهش دهیم. در همین حال ، زباله های بسته بندی باعث آلودگی خطوط ساحلی ما ، مسدود شدن راه های آبی و طبق گفته مجمع جهانی اقتصاد ، هر ساله ۱۲۰ میلیارد دلار خیره کننده برای اقتصاد جهانی است.

اما بسته بندی لازم است. این بخش مهمی از نحوه حمل و نقل ایمن و بهداشتی محصولات به سراسر جهان باقی مانده است. اما ما می توانیم – و باید – کارهای بیشتری برای کاهش تأثیر این سیاره انجام دهیم. این فقط یک چالش برای زنجیره تامین نیست ، بلکه مسئله کل زنجیره ارزش است و تقریباً همه بخش ها را درگیر می کند.

دیجیتال در خط مقدم ارائه نوآوری پایدار

چاپ دیجیتال از فناوری برای تغییر روند منسوخ و ناخوشایند بسته بندی چاپی آنالوگ استفاده می کند. با دیجیتال سازی فرآیند ، مراحل دست و پا گیر را از بین می برد ، سرعت را به بازار بطور چشمگیری بهبود می بخشد و نیاز به حداقل مقدار سفارش را برطرف می کند.

راز برش زباله های بسته بندی این است که با چاپ سریعتر ، فقط بدون نیاز به ایجاد اضافی بی مورد ، فقط آنچه را که نیاز دارید تولید می کنید. و چاپ دیجیتال هم بازده کارایی و هم هزینه را باز می کند. این می تواند بسته به مارک متفاوت باشد ، اما یک مثال معمول می تواند چرخه چاپ آنالوگ شش تا هشت هفته ای را به یک تا دو هفته کاهش دهد ، فقط به این دلیل که شما نیازی به کالیبراسیون یا تولید بسیاری از مواد فیزیکی (صفحات و سیلندرها) مورد استفاده ندارید. چاپ بسته بندی

این مسئله واقعاً قدرتمند است در مورد ساختن آینده ای پایدارتر برای بسته بندی. چاپ دیجیتال:

ضایعات زنجیره تأمین را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد
رد پای کربن فرآیند را بین ۶۵ تا ۸۰ درصد کاهش می دهد
و این کار را در حالی انجام می دهد که به شما امکان چاپ روی جوهرهای پایدار ، مبتنی بر آب و / یا قابل شستشو و مواد پایدار ، تجزیه پذیر ، آلی و قابل کمپوست را می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۰
محبوبه موید