تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

جلب رضایت مشتری

در این زمینه باید به دو عامل توجه کرد:

1- کیفیت

2- جذابیت

روش‌هایی برای حفظ رضایت مشتری در بازار وجود دارد که مورد تاکید قرار گرفته است:

1- آگاهی از روش‌های موجود

2- تمایل برای بهره‌گیری از اندیشه‌های نو

3-  توجه با نکات جزئی

4- پشتکار و سخت‌کوشی

 

راهکارهایی برای جلب مشتری

1- موفقیت‌های خود را به عموم مردم بشناسانید. برای این کار استفاده از نشریات تجاری، استفاده از آگهی تبلیغاتی، نشان دادن عکس‌هایی از مشتریان جدید و ارائه محصولاتی از شرکت و آگهی‌های اینترنتی کارساز می‌باشد.

2- در فهرست تلفن و  کارت و پوسترهای تبلیغاتی و تقویم سال و دفترچه یادداشت و سوئیچ و خودکار و… محصولات خود را ارائه دهید.

3- منزل به منزل بروشورهای خود را ارائه دهید. این کار را می‌توانید با ارائه آگهی‌های کوچک انجام دهید.

4-  فهرستی از افراد و موسسه‌هایی که فکر می‌کنید احتمالا مشتری شما خواهند شد تهیه کرده و با آنها مکاتبه کنید.

5- برای هر فروشی بدون تقاضای مشتری بهایی کم کنید.

6-  در حمل کالا به مشتریان خود کمک کنید.

7- کالا و خدمات خود را با ذکر قیمت دقیق عرضه کنید

8- با هر فروشی چیزی را به عنوان نمونه کالا (اشانتیون) به مشتری بدهید

9- خطوط کامپیوتر خود را برای ردوبدل کردن اطلاعات و خرید و فروش تقویت نمایید.

10- برای جذب مشتری از افرادی استفاده کنید که مردم را دوست داشته باشند برای رسیدن به چنین بینشی، طرز کار کارکنان خود را با مشتریان به دقت موردتوجه قراردهید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۰۴
محبوبه موید

طراحی رسانه در عصر تبلیغات

 

پس از خلق هر تبلیغی، اولین و بهترین تصوری که به ذهن ما می‌رسد، چگونگی استفاده بهینه از آن است. در این زمینه، سئوالات زیادی مطرح می‌شوند: چه افرادی مهم هستند؟ چگونه با آنها تماس برقرار کنیم؟ در چه زمانی و چه مکانی می‌توانیم تبلیغات خود را در اختیار آنها قرار دهیم؟ این ارائه تبلیغات، چه مقدار برای ما هزینه دارد؟

سئوالات فوق‌الذکر و سئوالات متعدد دیگر، سئوالات و مسائل مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و در مورد پاسخگویی به آنها تصمیمات مناسبی اتخاذ شوند. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، ارائه تبلیغات به شیوه‌ای کاملا موثر و مقرون به صرفه است، به طوری که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.

اکثر منتقدین، طراحی رسانه‌ای را نوعی بازی و محاسبه سریع می‌دانند. تشریح و تعیین اهداف رسانه تا زمانی که تاثیر و کارآیی آن مورد ارزیابی قرار گیرد، یک طرح رسانه‌ای در نظر گرفته می‌شود که تمام این فرآیند را می‌توان مشتمل بر توجه و ارائه نتایج آن در مقیاس بزرگ دانست.

فرآیند طراحی رسانه با توجه به اهداف طرح و بودجه موجود آغاز می‌گردد که شامل تعیین تعداد افراد و مخاطبان  و تکنیک‌ها و روش‌های دستیابی به آنها با استفاده از بودجه موجود است.

 

اهداف رسانه‌ها

اهداف رسانه‌ها تابع اهداف و راهبردهای تبلیغاتی هستند تا مستقیما آنچه که مورد‌نظر تبلیغات است به دست آید.

باید به این مسئله نیز توجه داشت که آیا تبلیغات می‌خواهد آگاهی و توجه به علائم تجاری را افزایش دهد و افراد بیشتری را به مشاهده تبلیغ تشویق نماید یا این که میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. در نتیجه، اگر هدف رسانه، توجه به علائم تجاری باشد، باید فعالیت‌های خود را بر پخش و گسترش عرضه تبلیغات متمرکز کند، در غیر این صورت، باید بر روی نفوذ و تاثیرگذاری بهتر و بیشتر تمرکز کند.

 

 

دامنه رسانه

به تعداد افرادی که حداقل یک بار در برنامه‌ریزی رسانه‌این تحت پوشش قرار می‌گیرند، وسعت تراکمی یا فزاینده تبلیغات اطلاق می‌شود.

منظور از دامنه رسانه می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • تعداد افرادی که حداقل یک بار، آگهی تبلیغاتی مورد نظر به آنان ارائه شده است.
  • تعداد کل افرادی که آگهی موردنظر، حداقل یک بار، در دامنه‌ موثر به آنان عرضه شده باشد.
  • تعداد کل افرادی که حداقل یک بار در برنامه‌ریزی رسانه تحت پوشش قرار گرفته باشند.

 

تکرار

منظور از تکرار عبارت است از:

  • تعداد دفعاتی که یک آگهی به یک فرد عرضه می‌شود.
  • تعداد دفعاتی که آگهی برای هر فرد قابل دسترس در میان مخاطبان اصلی پخش شده باشد.
  • میانگین دفعاتی که برنامه‌ رسانه‌ای برای یک فرد عرضه شده است لازم به ذکر است که تکرار نیز همانند دامنه در مدت زمان خاصی قابل استفاده است.

 

یک  فرمول

آگاهی از یک علامت تجاری که در مراحل ابتدایی کار خود باشد، بسیار حائز اهمیت است، در نتیجه، دامنه، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر علامت تجاری در مرحله تکامل باشد، تکرار تبلیغ،‌ اهمیت پیدا می‌کند. اگر علامت تجاری در مرحله تکامل باشد، تکرار تبلیغ، اهمیت پیدا می‌کند و در نتیجه، تکرار، مهم‌تر است.

با این حال، در مرحله میانی، افزایش و گسترش دامنه و تکرار، دارای اهمیت هستند؛ وظیفه طراحی رسانه‌ نیز برقراری توازن میان آنهاست.

به طور کلی، هدف طرح رسانه، توازن میان ترکیب دامنه و تکرار است، به طوری که حداکثر سود را به دنبال داشته باشد. با این اقدام، با افزایش بودجه رسانه، طرح، تبلیغات را به طور خودکار در اختیار مخاطب قرا ر می‌دهد. اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۹
محبوبه موید

همان اندازه که گروه‌های متمرکز می‌توانند مفید باشند، به همان اندازه هم نتایجی که از آنها عایدتان می‌شود باید به طرزی روشن‌بینانه گردآوری شوند. یادتان باشد اطلاعاتی که از گروه‌های متمرکز به دست می‌آورید معمولا بیشتر منفی هستند تا مثبت. چرا که نمونه‌گیری از عقاید معمولا کم است، یک گروه متمرکز، نشانگرهایی برای حقایق تلخ ارائه می‌دهد. نشانگرها می‌توانند به حقایق منجر شوند اگر شما (دست کم در دو یا سه دوره) گروه‌های متمرکز را آزمایش کنید و نتایج همانندی عایدتان شود.

گروه‌های متمرکز به ویژه در زمینه تعیین سطح بالای هوشیاری نسبت به تولیدات، خدمات یا سوداگران بسیار مفید است. اگر کار را نزدیک به اواخر لیست به پایان برسانید، این نشانگریست بر این که شما مشکل‌پسند دارید.

تحقیقات مناسب می‌تواند شما را از خطر از این شاخه به آن شاخه پریدن حفظ کند. می‌تواند برنامه ارتباطات شما را بیشتر مشخص کند پیام شما را درست‌تر به مقصد برساند. اما شرکتی که به طور منظم آمار می‌گیرد و هرگز تبلیغات نمی‌کند همان اندازه کار اشتباهی می‌کند که شرکتی بدون آمارگیری تبلیغات می‌کند.

برای آمارگیری و تحقیق، برنامه‌ریزی کنید. بودجه برایش صرف کنید. برنامه زمانی به آن بدهید و یک ضرب‌العجل کافی برایش در نظر بگیرید تا نتایج مطلوب تبلیغاتتان را یک جا آورید. تحقیقات به روش درست، بازدهی باورنکردنی و نتایج ملموسی خواهد داشت که باید تبلیغات شما را بهبود بخشد.

تنها چیزی که در تبلیغات ثابت می‌ماند، تغییر می‌کند. در جامعه تکنولوژی پرسرعت امروز، زندگی ما هر روزه دستخوش هزاران عامل است. حوادث، اقتصاد، دانش و… ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

حتی رسانه به خودی خود بر ما اثر می‌گذارد. و شما از صبح امروز تا فردا، دگرگون می‌شوید.

آیا جای تعجب دارد که چرا تبلیغات باید پیوسته از این مورد تاثیر پذیرد؟ آنچه که دیروز کارآمد است، فردا به کار نمی‌آید. به همین خاطر است که مخاطبانی که به تبلیغات پاسخ می‌دهند بسیار گرانقدرند.

در اوایل دهه 1970، کارخانه ماشین‌سازی آمریکایی، ماشین‌هایی ساخت که از جانب عموم مورد تقاضا هستند: بزرگ و کم بازده. در هر حال، حوادثی مانند بحران نفت و استراتژی‌هایی مانند از رده خارج کردن‌های برنامه‌ریزی شده، و خرید عمومی آمریکایی دستخوش تغییر شده‌اند. ماشین‌های خارجی با بازدهی بالاتر و کوچک‌تر اکنون طرفدارهای بیشتری دارند. حتی با این که کارخانه‌های ماشین‌سازی آمریکایی تبلیغات خود را وسعت بخشیده‌اند، پیامشان همان پیام قدیمی مانده است.

دیگر کسی طرفدار ماشین‌های بزرگ نیست. دیترویت باید تمام تبلیغاتش را مانند خط تولید خود تغییر دهد.

نه تنها مخاطب شما می‌تواند تغییر کند، بلکه رسانه تبلیغاتی شما هم ممکن است تغییر کند. زمان زیادی از رادیوی AM که بر خطوط امواج رادیویی حکمرانی می‌کرد، نمی‌گذرد. رسانه، تقاضای پرداخت حق عضویت برای مخاطبان خود را می‌کرد زیرا مخاطبانی داشت که حمایتش کنند. اما هر چه مردم بیشتر به سمت FM سرازیر شدند، AM سهم کمتری در بازار پیدا می‌کرد. اکنون نقش‌ها تعیین شده‌اند و FM سلطان مجموعه فرکانس‌های رادیویی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۰۶
محبوبه موید