بسته بندی پایدار با استفاده مجدد و پر کردن مجدد
کلیدهای دستیابی به اهداف استفاده مجدد و پر کردن مجدد در گزارش جدیدی از Root با یک نقشه راه واضح، شفافیت پیرامون مزایای زیست محیطی و درک نیازهای مصرف کنندگان که از جمله ویژگی های مهم ذکر شده است، آشکار شده است.
Root مشاهده کرده است که برخی از کسب و کارها هنوز در مقیاس بندی راه حل های قابل استفاده مجدد و پر کردن مجدد خود با مشکل مواجه هستند زیرا قوانین مربوط به بسته بندی های قابل استفاده مجدد در سراسر اروپا در سال گذشته آشکار شد.
به طور کلی، بر اهمیت درک دادهها، همکاری در سراسر زنجیره تأمین و ارتقای تأثیرگذارترین جریانهای کاری تأکید میکند، زیرا انتظار میرود نهاییسازی مقررات بستهبندی و ضایعات بستهبندی دستورات استفاده مجدد را در بخشهای دیگر اعمال کند.
ابتدا، روت خاطرنشان می کند که قوانین بسته بندی یکبار مصرف را در تلاش های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوا، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی حذف می کند. این شامل پیمان جهانی پلاستیک UNEP است که آخرین مذاکرات در INC-3 در نایروبی انجام شده است.
در سطوح ملی و منطقه ای، قوانین استفاده مجدد شروع به شامل اجباری ارائه بسته بندی های قابل استفاده مجدد و همچنین مالیات بر بسته بندی و محدودیت های پلاستیکی یکبار مصرف می کند. هنوز مشخص نیست که آیا این اقدامات با موفقیت مصرف پلاستیک یکبار مصرف را کاهش می دهد یا خیر، و این امکان وجود دارد که حداقل اهداف استفاده مجدد برای افزایش جذب بسته بندی های قابل استفاده مجدد مورد نیاز باشد.
از نظر Root، راهحلهای یکبار مصرف، پذیرش بستهبندیهای قابل استفاده مجدد را کند میکنند، به خصوص در برنامههای در حال حرکت. دستوراتی برای تلاش برای غلبه بر ترجیح یک بار مصرف با معرفی استفاده مجدد به عنوان جایگزینی که «از لحاظ تجاری همتراز» است، معرفی میشوند.
این اقدامات همچنین از برندها میخواهد که مزایای زیستمحیطی استفاده مجدد را به اشتراک بگذارند – و در بخشهایی که این تمایز اعمال میشود، کاهش اثرات زیستمحیطی آن نسبت به یک بار مصرف.
علاوه بر این، روت بر اهمیت «تعامل یکپارچه در سراسر زنجیره ارزش» در ایجاد یک سیستم استفاده مجدد موفق تأکید میکند. اشاره میکند که تحقیقات شهروندی به برندها کمک میکند تا نیازهای مصرفکننده را از نظر نگرانیهای تجاری، فرهنگی و دسترسی برآورده کنند، که از نظر تئوری نرخ بازگشت را افزایش میدهد و مشارکت بیشتر را تشویق میکند.
این گزارش ادامه می دهد که در جایی که الزامات قانونی و الگوهای رفتار مصرف کننده ممکن است بین بازارها متفاوت باشد، ممکن است دشوار باشد. تصور میشود که تعیین اهداف واقعی و انعطافپذیر، و همچنین تعیین مرزها، اقدامات لازم برای درک موفقیت یک طرح استفاده مجدد است.
با داشتن راه حلی مقیاسپذیر و آماده برای عرضه در بازارهای مختلف، پیشبینی میشود که برندها بتوانند هم هزینه و هم زمان عرضه به بازار را کاهش دهند.
در نهایت، روت اضافه میکند که انتقال موفقیتآمیز به استفاده مجدد به ایجاد یک «طرح قطعی و قابل انطباق» بستگی دارد که به همه ذینفعان ابلاغ شود. برندها باید نقشه راه هایی را تنظیم کنند که در مورد چشم انداز و اهداف یک سیستم استفاده مجدد واضح باشد و اطمینان حاصل کند که همه در جهت اهداف یکسانی کار می کنند.
Root فعالان صنعت را که به دنبال غلبه بر یک مشکل مرتبط با بسته بندی هستند تشویق می کند تا از طریق این پیوند، یک تماس ۳۰ دقیقه ای بدون تعهد با بنیانگذار و مدیر Root، تریسی ساتون، رزرو کنند.
پیش از این، روت اظهار داشت که فقدان دستورالعملها، انتظارات نامشخص از تحلیلهای چرخه عمر، و عدم تمایل به انطباق مدلهای کسبوکار موجود از جمله عواملی هستند که کسبوکارها را از موفقیت در سیستمهای بستهبندی قابل استفاده مجدد باز میدارند.
گزارش دیگری از Hubbub، تأثیر و آموختههای شش پروژه استفاده مجدد را که توسط Bring It Back Fund تأمین میشود، خلاصه میکند و پنج «مواد اصلی» را نشان میدهد که امیدوارند ایجاد سیستمهای استفاده مجدد و بازگشت بیشتر برای غذا و نوشیدنیها را فراهم کنند.