تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

تخصصی صنایع چاپ و تبلیغات و بسته بندی

مهمترین اخبار و مقالات صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی همراه با مقالات ارزشمند مدیریت و فروش

عکاسی در اصول چاپ دیجیتال

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۰ ق.ظ

عکاسی و اصول چاپ دیجیتال در پایگاه خبری صنعت پنجم - اخبار چاپ و تبلیغات

 

عکاسی

از آنجا که عکاسی دیجیتال و عکاسی عمومی در چاپ کتابهای ارزشمند، نقش مهمی برعهده دارند، ما در صددیم به نکات مهم مرتبط با چاپ دیجیتال، اشاره‌ای داشته باشیم. عکاسان در این زمینه، بیشترین تجربه را دارند، چون گرفتن تصاویر چه با دوربین‌های آنالوگ و چه با دوربین‌های دیجیتال، تخصص اولیه‌ی آنهاست. از طرف دیگر هنرمندان سنتی، خود را مشغول به دیجیتال‌سازی کار تمام شده می‌کنند و بیشتر تمایل دارند تا به حرفه‌ای‌ها مانند چاپکاران و عکاسان تکیه‌ نمایند.

در نهایت، بسیاری از هنرمندان دیجیتال از دوربین (و اسکنر) برای وارد کردن عناصر تصویر استفاده می‌کنند و در مرحله‌ی بعد، از طریق رایانه، تغییراتی در آن اعمال می‌نمایند. در اینجا، دو روش اصلی برای ثبت تصاویر از طریق عکاسی وجود دارد: «عکاسی فیلم» سنتی و « ثبت دیجیتالی مستقیم».

بیشتر بخوانید

عکاسی فیلم

هنوز بسیاری از عکاسان ترجیح می‌دهند که با فیلم کار کنند و سپس به روش‌هایی که توضیح داده شد، آن را اسکن نمایند. برای بسیاری از هنرمندان سنتی که طرح‌های موجود را با فیلم بازآفرینی می‌کنند، با دوربین از یک اثر عکس‌برداری می‌شود. این دوربین معمولا قادر است فیلم‌هایی در اندازه‌های بزرگ یا متوسط تولید کند. (معمولا اسکن نگاتیو‌های رنگی سخت‌تر است). سپس عکس گرفته شده در یک اسکنر پیشرفته اسکن می‌شود. مهارت و تسلط عکاس در زمینه‌ی تطبیق درستی تصویر، نور و روشنایی، زمان نوردهی، فوکوس، انتخاب فیلم و غیره، فوق‌العاده مهم است. هنر عکاسی، به خودی خود یک هنر است و برای درست انجام دادن آن، به تجربه و آموزش کافی نیاز است.

 

با وجود این که فیلم در حال واگذاری عرصه به دیجیتال است، اما هنوز کاملا طرد نشده است. جان کاسترونوو، مالک مرکز  Tech Photo & Imaging در Fair field واقع در نیوجرسی می‌گوید: «بهترین ثبت فیلم هنوز برتر از دیجیتال کار می‌کند. اگرچه، من می‌ترسم که دانش چگونه‌ استفاده کردن از فیلم، به سرعت خود تکنولوژی، رو به زوال باشد،  دلایل کاملا محکمی برای عکس‌برداری و اسکن فیلم وجود دارد و ما در کارگاه خود متوجه شدیم که با توجه به شرایط و امکانات کار، به هر دو روش نیاز است. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با فیلم لارج فرمت این است که این فیلم، داده‌ها را خیلی بیشتر از آن‌چه که احتمالا در فرآیند بازآفرینی مورد نیاز است، ثبت می‌کند. یک فیلم شفاف 10×8، می‌تواند به خوبی جوابگوی داده‌های قابل استفاده‌ی بیش از یک گیگا بایت باشد.

اما آنچه از همه مهم‌تر است، این است که اطلاعات ضبط شده در فیلم شفاف، در هر زمانی، به طور اتوماتیک موجود هستند. افراد کمی، کارهایشان را با چنین وضوح تصویرهایی به امید آنکه شاید روزی، جایی، کسی به آن نیاز داشته باشد، اسکن می‌کنند. به علاوه، یک فیلم شفاف، نمونه‌ی خودش است. برخلاف دیجیتال، یک فیلم شفاف به هیچ تبدیل دیگری برای نمایش خود در دنیای آنالوگ نیاز ندارد. کاسترونوو، این چنین ادامه می‌دهد: «باید این مسئله را بپذیرید که کیفیت فیلم لارج فرمت به علاوه‌ی یک اسکن درام، هرگز زیر سوال نرفته است. اگرچه، دیجیتال، بیشتر با نیازهای افراد سازگار است و حال ما در جایی قرار گرفته‌ایم که امکان دسترسی به «نتایج قابل قبول بیشتری» با استفاده از ضبط و ثبت دیجیتالی فراهم گشته و با توجه به این که مردم هر روز بیشتر به سوی بهینه‌سازی پیش می‌روند، اسکن مستقیم دیجیتال، در بازآفرینی هنری، به سرعت در حال جایگزینی فیلم است.»

 

مزیت‌های عکاسی فیلم

– جریان کار سنتی و جهانی با نتایج قابل اعتماد

– طرفداران فیلم‌های متوسط و بزرگ ادعا می‌کنند که هنوز کیفیت فیلم، یک درجه بالاتر از دیجیتال است.

– فیلم، نمونه ی خودش است و به هیچ چیز دیگری برای مشاهده‌ی آن نیاز نیست.

– فیلم یک استاندارد مطمئن و پایدار است.

از آنجا که هدف نهایی یک گردش کار مبتنی بر فیلم، نهایتا به یک فایل دیجیتال منجر می‌شود، حال سوال این است: چرا نباید از آغاز کار، از دیجیتال استفاده نمود؟

 

عکس‌برداری دیجیتال

امروزه، دوربین‌های دیجیتال و تجهیزات دیجیتال طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند (در سال 2003، در سراسر جهان 41 میلیون دوربین دیجیتال به فروش رسید) و به تدریج جایگزین نیاکان قدیمی خود می‌شوند. این پدیده، متاثر از عواملی است.

 

 

 

مزیت‌های عکس برداری دیجیتالی

– بین مرحله‌ی نوردهی و تصویر نهایی، زمانی تلف نمی‌شود. شما تصویر را می‌بینید و بلافاصله آن را در اختیار دارید.

– به دلیل عدم نیاز به فیلم، عکس‌برداری‌های دیجیتالی بسیار صاف و شفاف هستند.

– از آنجا که هیچ فیلمی وجود ندارد، شما نیاز ندارید تا آن را بخرید و یا ذخیره کنید یا آن را پردازش نمایید و یا حتی نگران باشید که در اماکنی مانند فرودگاه تحت تاثیر اشعه‌ی ایکس، دستخوش تغییراتی شود.

 

– طرفداران دیجیتال می‌گویند عکس‌برداری دوربین دیجیتال، واضح‌تر و شفاف‌تر است و نسبت به فیلم جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.

هم‌چنان بحث بر سر این موضوع وجود دارد که برای دستیابی به بالاترین کیفیت در تصویرسازی و چاپ، دیجیتال بهتر است یا روش استفاده از فیلم (بسیاری فکر‌ می‌کنند که در اندازه‌های پایین کیفیت دیجیتال بهتر است اما در اندازه‌های بزرگ، فیلم همچنان پیشتاز است).

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی